dilluns, 15 d’agost del 2011

Una setmana, one week...

Sí, només queda una setmana. 7 dies que seran de despedida per la família i els amics. Sembla mentida però cada vegada s'acosta més el moment de fer la maleta i agafar el vol per anar cap a la terra del fred, la zona més freda d'Europa. La sort és que per Hèlsinki no farà tant fred com altres indrets de Finlàndia.

Aquests dies tothom m'està preguntant si en tinc ganes o no. La resposta, no és tant fàcil de respondre ja que per una banda toca afrontar un nou repte en aquesta vida però al mateix temps també serà molt temps fora de la ciutat que m'ha vist crèixer. Molts direu: Tu, rai que ja has voltat a altres llocs i durant el curs estàs a Lleida. Però no: això és diferent. Estàs 5 mesos fora de la teva terra i, en aquest cas, no tornes al cap de poc temps (al cap d'un mes o als caps de seetmana).



El que em pregunto durant tots aquests dies és: com serà la ciutat? i la meva estada allà? se'm farà llarga o curta? i els companys de classe com seran? seran tots finesos o hi haurà una mica de tot? Bé, tot això són un seguit de preguntes que hauré de respondre amb el temps. El que tinc molt clar és que si hi ha companys de classe com la meva tutora Svenja no tindré cap mena de problemes.

Per aquest motiu voldria deixar un fragment de L'emigrant de Jacint Verdaguer (del llibre de poemes: Atlàntida) ja que ell (osonenc com jo) també s'allunyava de la seva pàtria anant cap a un altre país (en el seu cas, Cuba).


Dolça Catalunya, pàtria del meu cor,  
quan de tu s’allunya d’enyorança es mor.
 
Hermosa vall, bressol de ma infantesa,
blanc Pirineu,

marges i rius, ermita al cel suspesa,

per sempre adéu!


Arpes del bosc, pinsans i caderneres,

cantau, cantau;

jo dic plorant a boscos i riberes:

adéu-siau!

Jacint Verdaguer Santaló (1845 - 1902)


Bé, aquesta és l'última entrada en aquest blog abans de marxar cap a la terra dels víckings. Així que tota la sort als que estareu per aquí i fareu seguiment d'aquest blog. Gràcies a tots/es!! Sou els/les millors!!


Moikka!! :)


PD: La foto és d'una plaça de Vic que m'ha donat molt tots aquests anys i que aquests mesos que estaré fora, no oblidaré.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada